Witaj, nieznajomy! Dołącz do nas!
GPT2 News
  • Seria tajemniczych uprowadzeń w mieście. - Ja chcę jeszcze raz! - zwierza się jeden z poszkodowanych.
  • Kocie kłaki w pieczywie! Inspekcja sanitarna odwiedza wszystkie piekarnie w mieście w poszukiwaniu Kota-piekarza
  • Prezenty, prezenty, paczki i paczki! AM Delivery Service rozpoczęło swoją działalność!
  • Salon samochodowy został zapełniony samochodami czekającymi jedynie na klientów!
  • Władze miasta wspomagają najbardziej ambitnych! 1600PXL dla każdego kto osiągnie ilość 16 puzzli w mieście - Już dzisiaj niutati i Deykun cieszą się ze świeżej gotówki!
  • PLmichus123 skazany na dożywocie na robienie chaosu w mieście.
  • Mieszkańcy panikują - "Krokodyle w mieście!" Władze uspokajają - "To tylko pluszaki".
  • Ropa w morzu obok miasta to kłamstwa! Drastyczny spadek cen działek wodnych.
  • Kanał GPT2NEWS informuje, że może informować!
  • Mafia rośnie w siłę. W mieście słychać pogłoski o nowej broni!

Ostatnia aktywność
0

Pixel Art

Pixel art jest sposobem tworzenia grafiki rastrowej za pomocą programów pozwalających na edytowanie obrazów na poziomie pojedynczych pikseli.

Na tej stronie tworzone jest miasto właśnie tą techniką w programie. Jeśli chcesz je współtworzyć musisz nauczyć się tworzyć Pixel Art. Ja postaram się wytłumaczyć jak to tworzy się w programie GIMP, ale w innych programach bardzo się to nie różni. Po pierwsze narzędzie:

Korzysta się z ołówka z zakończeniem circle 01, czyli po prostu jednego piksela.

Prace robimy w rzucie izometrycznym, ale odpowiednim dla Pixel Artu. W praktyce daje to stosunek szerokości do wysokości linii równy 2:1. Po lewo widzimy jak taka linia powinna wyglądać i jej przybliżenie 400% na którym pokazany jest ten stosunek.

Teraz, wiedząc już jak robić linie w rzucie izometrycznym możemy narysować trzy odcinki wychodzące z jednego punktu (jeden pionowy, drugi w kierunku prawy górny, a drugi w lewy górny róg). Warto zobaczyć jak łączą się te odcinki.

Dodajemy kolejne linie zgodnie z zasadą poznaną na początku. Tak możemy stworzyć izometryczny prostopadłościan, który posłuży nam jako baza do kolejnych modyfikacji. Tutaj też na przybliżeniu pokazane jest łączenie linii.

Zajmiemy się kolorowaniem. Musimy dobrać pięć kolorów, które będą nam potrzebne. Ważne, żeby każdy posiadał ten sam odcień, tylko inną jasność. Wybieramy trzy kolory (1,2,3) o podobnych wartościach, jeden dość ciemny (4) i jeden dość jasny (5). Teraz użyjemy pierwszych trzech do pomalowania ścian. Najjaśniejsza barwa jest na górze, ciemniejsza od prawego dolnego, najciemniejsza od lewego dolnego rogu.

Teraz zajmiemy się krawędziami. Zasada jest taka, że krawędzie wypukłe do widza są jasne (5), a reszta ciemna (4). Po lewej znajduje się nasz prostopadłościan, a po prawej widzimy ten sam przykład tylko bardziej rozbudowany.

Skala i kolorystyka

Oczywistą rzeczą w naszym projekcie to żeby jeden puzzel pasował do drugiego itd. Najlepszym sposobem na utrzymanie skali jest mierzenie obiektów na już zatwierdzonych puzzlach i korzystanie z tych pomiarów na swoich pracach. Możliwe jest też korzystanie z modeli jeśli chodzi o ludzi i pojazdy.

Jeśli chodzi o kolorystykę - dużych zastrzeżeń nie ma. Najważniejsze jest, aby kolory nie były za bardzo nasycone. Ważne jest aby nie używać czystych odcieni kolorów. Przykładem użycie jasnej i ciemnej szarości, jest lepsze od użycia białego i czarnego. Lista pomocnych informacji odnośnie kolorystyki i skali, a także dodatkowe modele znajdują się w tym temacie.

Redukcja rozmiaru pliku

Tuż przed zapisem pliku należy zastosować ograniczenie palety kolorów (Obraz->Tryb->Indeksowany...), aby zmniejszyć jego wagę. Plik zapisujemy w formacie GIF lub PNG bez dodatkowych opcji (przeplot, zapis koloru tła itd.).

Ostatnie statusy

  • zoorka1
    29 wrz 2015, 6:31

    przecenilam swoje umiejętnosci, jeszcze nie umiem

  • FuniaFlyx
    16 lis 2013, 15:28

    mam nadzieję że mój drugi puzzel przypadnie wam do gustu :)

  • Mysiek44
    13 sie 2013, 18:35

    ja go poprawiłęm cień poprawiłęm

  • elementiro
    3 lis 2012, 10:56

    Kolejne pół roku, kolejne podsumowanie czas zrobić.:P
    Ja, elementiro,

    Statystyki roczne
    W GPT jestem już 12 miesięcy.
    W tym czasie stworzyłem 12 puzzli.
    To daje 1 puzzla na miesiąc.
    Dzięki puzzlom zarobiłem 3460 pxl.
    To średnio ~288 pxl na 1 puzzel.
    Napisałem 200 komentarzy.
    To ~16,67 komentarzy na miesiąc.
    Zajmuję 13. miejsce pod względem zamożności, 9. pod względem ilości puzzli i 11. pod względem ilości komentarzy.

    Statystyki półroczne
    To już moje 2 półrocze w GPT.
    W czasie tego półrocza stworzyłem 5 puzzli.
    To daje ~0,83 puzzla na miesiąc.
    Napisałem 92 komentarzy.
    To ~15,33 komentarzy na miesiąc.
    Czyli ogólnie półrocze 2. poszło mi gorzej niż 1. :(

  • Terranka
    21 paź 2012, 15:04

    Wczorajszy dzień był moim pierwszym na GPT mam nadzieje że nauczę się robić pixel-arty godne tego miasteczka ;]